roshi--@hotmail.com

tisdag 16 oktober 2007

Några citat att fundera över

Du tolkar världen efter den karta du köpt. Vi skapar själva vår sanning om världen.

Juha (jag alltså)

Tillblivelsens eviga och exklusiva förlopp, den fullkomliga flyktighet som präglar all verklighet, som fortsätter att verka och utvecklas men aldrig är.

Herakleitos

Jag måste lära mig att ta steg som krävs för att jag ska leva ett liv som jag är nöjd med.

Juha

Ingen epok har privilegiet att vara den slutliga. Alla är vi födda för morgondagen. Processen fortsätter, och det andliga finns i själva processen, inte i någon särskild epok eller tid eller plats.

Ken Wilber

Man dör inte av sorg. Om människan inte överlever sorg så hade inte mänskligheten överlevt. Alla människor som fortsätter att leva och kan känna kärlek, kommer att uppleva sorg, någon gång. Sorgen är en del av livet.

Juha

Inga kommentarer: