roshi--@hotmail.com

söndag 23 december 2007

Riktningsvisare

Riktningsvisare för en visare tillvaro för en själv och den värld man är i. Dessa verktyg återkommer jag till med jämna mellanrum. Varje gång jag läser dessa upptäcker jag att det finns en större och större djup i citaten. Jag växer med det jag läser. Texten förvandlar mig.

Jag överlämnar mig till universum.

I mitt liv är arbete och lek samma sak.

Du är alltid omhändertagen.

När jag ger tar jag också emot.

Mitt inre universum fyller mina behov.

Jag ser mina relationer som mina lärare.

Jag har ansvar för mitt liv och jag tillåter andra att ta ansvar för sina liv.

När jag lär mig att vara mig själv, inspirerar jag andra att vara sig själva.

Idag följer jag min egen väg.

Det finns mer än nog för alla.

När jag växer, växer också andra.

Mitt bidrag till världen är att vara mig själv.

Det är livsviktigt att hävda sig själv.

Jag styr själv min resa.

Jag är redo för livets överraskningar.

Överflöd är vårt naturliga tillstånd.

Jag öppnar mig nu inför livets verkliga överflöd.

När jag känner min sorg öppnar jag mig för mer glädje.

Jag läker mina känslor när jag tillåter mig att känna dem.

Tomheten fylls ut inifrån.

Jag fylls av min egen inre källa.

Det är så tryggt för mig att släppa kontrollen och känna mig hänryckt.

Jag är min egen bästa vän.

Att integrera ande och form.

Jag har tillit till min egen utvecklingsprocess.

Ge dig själv den omvårdnad du behöver.

Jag accepterar och upplever allt jag känner.

Det är tryggt för mig att vara sårbar.

Jag är förälskad i livet.

När vi förändras, förändras vår värld.

Min energi helar och transformerar andra.

Världen är min spegelbild.

Vi är alla medskapare.

Jag lovprisar uppvaknandet av min andlighet.

Inga kommentarer: